Nu är det dags RAID, ge Merah vad han förtjänar!

Jag har nu suttit i min lägenhet i centrala Toulouse och följt de franska nyhetssändningarna sedan tidig eftermiddag. Jag förväntade mig egentligen att police municipal och RAID (fransk nationell insatsstyrka) skulle lyckas gripa Mohamed Merah tämligen snabbt, det visade sig att jag hade helt fel.

Gärningsmannen har snart suttit i en lägenhet, omringad av polis, i ett dygn. Jag vet inte om det är jag som har tittat för mycket på film, men jag kan inte riktigt förstår varför det tar sån tid. Han har ingen gisslan och han är helt ensam i byggnaden, en styrka borde väl kunna gå in och övermanna Merah ganska enkelt?

Jag ska inte gå och lägga mig förrän Merah har blivit gripen, jag önskar dock att detta sker snart. Polisen i Frankrike är egentligen känd för att vara väldigt hårdhänta, de slår först och tänker sen. Idag har de dock visat en annan sida, de tänker för mycket och agerar för lite.

Tack för nu!

Shake n' Bake

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0