Untouchables..

Jag har precis sett Intouchables (eng: untouchables), en fransk film som jag vill rekommendera. Filmen utspelar sig i Frankrike i nutid, den handlar om en rik förlamad man som anställer en svart man från betongen som sin vårdare. De båda lär sig mycket av varandra, killen från betongen lär sig mycket om kultur och annat, den rika mannen lär sig att slappna av och njuta av livet. Jag tänker inte berätta för mycket om handlingen nu då jag tycker att du ska se den.  Det är en väldigt komisk drama som är baserad på en verklig historia, en riktig feel good-film.

Det är alltid skönt att ta en liten paus från alla hollywoodrullar och svenska filmer som man, eller iaf jag, avverkar på löpande band. Fransk film är något jag har börjat gilla mer och mer sedan jag flyttade till Frankrike, Intouchables är en av de bästa jag har sett.

Filmen får betyget 7/10, det jag ogillade var att de lite överdrivet försöker spela på ens känslor i filmen. Detta ska komma naturligt utan överdriven musik etc. Jag gillar inte heller att de använt en mörkhyad man i filmen när det i verkligheten var en man med arabiskt ursprung som var vårdare.

Kolla in trailern här!

Nu är det dags att sova, god natt gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0