Fan!

Kollade precis i kylskåpet -  alla mina ägg är slut, kollade i skafferiet - ingen müsli kvar men jag hittade bröd, kollade sedan i kylskåpet en gång till och hittade självklart inget pålägg.

Klockan är 22:20 och matbutikerna har stängt, jag har alltså ingen frukost till imorgon, jag börjar klockan 08:30 och har lunch först klockan 12:30. Jag äter alltid frukost och klarar mig inte utan det, jag kan inte komma ihåg senaste gången jag inte åt en ordentlig frukost. Hur ska jag lösa detta? - Kan ju inte äta choklad eller chips, det blir fel.

Varför är detta ett problem för mig? - Det är något som påverkar mig negativt både psykiskt och fysiskt. Av frukosten får din kropp och din hjärna energi och bränsle, detta gör att du presterar och koncentrerar dig bättre under dagen. Min frukost består nästan alltid av: 2 kokta ägg, en skål med müsli och yoghurt, en smörgås (grovt bröd) med ost/skinka och ett glas juice. Detta ger mig en bra start på dagen och jag känner mig helt annorlunda mot en dag utan en bra frukost.

Ska ta å dricka en 6:a Johnnie Walker nu och fundera vidare på lösningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0