Bråk, bråk och åter bråk!

Jag bor som sagt i Toulouse, här har jag lite familj, med ett temperament som inte liknar det svenska. Jag har en moster här som är väldigt snäll mot mig och hjälper mig med allt, hos henne bor nu min kusin som är här för studier. Stämningen har varit lite annorlunda sen min kusin anlände, det känns inte som att min moster vill ha henne där. Idag när jag först gick till min moster så sa hon att hon var förbannad på min kusin, jag lämnade bara en sak där och gick sedan ut för att åka lite longboard då det har varit riktigt fint väder idag. En timma senare så gick jag tillbaka, min kusin var då där och min moster hade lämnat lägenheten för att hämta sina barn från skolan, det första hon sa var att hon ska flytta hem till Aix en Provence. Min moster hade då tydligen skrikit på henne för att hon är för stökig, vilket egentligen inte stämmer. Vi fortsatte att diskutera detta, min kusin gick in på hur dåligt hon mådde när hon bodde där pga av väldigt många skilda saker.

Senare under kvällen när alla var i lägenheten så hade min kusin bestämt sig för att sova hos en vän på kvällen och sen flytta hem till sin syster som bor en liten bit utanför Toulouse. När min moster fick reda på detta så började helvetet, hon blev fly förbannad för att "det inte går att diskutera med min kusin", hon sa att om hon åker därifrån så är det slut på deras relation. Jag som är svensk förstod ingenting, hur kan man göra en så liten grej så stor?. Sen började det ringas hit och dit, min kusins föräldrar och hennes systrar drogs in i bråket och min kusin började gråta väldigt mycket och länge. Vi gick ifrån min mosters lägenhet tillsammans och nu är det tydligen slut på min mosters och min kusins relation. Allt detta pga att min kusin är lite för stökig, inte trivs hos min moster och vill flytta därifrån.

Jag tycker synd om min kusin för att alla är emot henne och hon har egentligen inte gjort något fel. Detta skulle aldrig hända i Sverige, slutasatsen är att det franska temperamentet inte är att leka med.

Imorgon är dock en ny dag, jag hoppas inte att någon är arg på mig. imorgon ska jag träna sönder på gymmet och sen får vi se vad som händer. Har lovat mig själv en vit helg och funderar på att gå och se hunger games på bio - väldigt omtalad film som jag bara måste se.

Peace
Shake n' Bake

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0